03.12.2020 |

#HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL – Na kole s Radko Gudasem

Ve 31. díle #HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL ukáže Radko Gudas, že lze i době tréninku na ledě provozovat sport, který patří čistě do přírody. Obránce Floridy Panthers inspiruje mladé hokejisty i v tom, jak efektivně trávit čas na kole.

„Na kolo vyrážím trénovat v jakoukoliv roční dobu, nehledě na počasí. Kolo využívám jako tréninkový prostředek už mnoho let. Natrénuji kondici a přitom šetřím klouby, kolena a kyčle, navíc mi to nesmírně pomáhá psychicky. To, že ještě půjdu potom na led, mi vůbec nevadí. Dnes jsem vyjel na hodinovou vyjížďku, i když se teplota pohybovala kolem nuly. Jsem v přírodě, na čerstvém vzduchu a mohu si trénink naplánovat, jak momentálně potřebuji“, plánuje svůj den Radko Gudas. Cyklistika je dobrá jak pro rozvoj aerobní vytrvalosti, tak, při vhodném dávkování, i anaerobní vytrvalosti.

Slavomír Lener, manažer rozvoje Českého hokeje, vysvětluje zaměření tréninku a zatížení, které měl obránce Floridy Panthers na programu: „Radko zvolil dvacetiminutové zahřátí a zapracování, kdy přímo z domova vyjel do lesa. Jeho tepová frekvence se pohybovala v rozmezí 120 a 130 tepů za minutu, jel plynule, bez zrychlování. Jednalo se tedy o typickou aerobní vytrvalostní zátěž, což znamená práce za přístupu kyslíku. Poté absolvoval 21 minutové anaerobní zatížení, opakované výjezdy do nepříjemného kopce. Jeho tepová frekvence opakovaně dosahovala na vrcholu kopce mezi 170 a 180 tepy za minutu. Každý vrchol vyjel za cca 40 sekund a dolů sjel volně za 2 minuty. To mu umožnilo, aby před dalším opakováním měl tepovou frekvenci pod 120 tepů. To celkem opakoval osmkrát a takovémuto zatížení říkáme anaerobní. Radko tady pracoval na kyslíkový dluh, poněvadž jeho organismus nestačil dodávat potřebné množství kyslíku do svalů. Přestože se dostával do laktátu, je zvyklý v tomto režimu pracovat a udržet nasazení i tempo. Jako trénovaný hokejista byl schopen se vždy po 2 minutách uklidnit tak, že byl zase schopen dalšího výjezdu. Tento trénink je velmi náročný a doporučujeme ho pro dobře trénované hráče starší 15 let“.

Na závěr, při cestě domů, následoval opět volnější režim (aerobní zátěž). Plynulé vyjetí v mírné až středně intenzivní zátěži. Celkem tak Radko absolvoval hodinový trénink v přírodě a za šedesát minut ho čekal pravidelný týmový trénink na ledě.

Doporučujeme, abyste jezdili do přírody alespoň ve dvojici, a to nejlépe v doprovodu rodinného příslušníka. Nezapomeňte na dobré oblečení a cyklistickou přilbu. A pokud se budete pohybovat na silnici, platí pravidla o dodržování silničního provozu.

Challenge zní: Dokážeš ujet 40 minut aerobně na kole před týmovým tréninkem jako Radko Gudas?

Pozn.: Můžeš jet s kamarádem nebo členem rodiny.

Všechna videa připravuje oddělení rozvoje ledního hokeje ve spolupráci s profesionálními regionálními trenéry Českého hokeje. Další díly naleznete v sekci #HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL.

Ukažte, jak trénujete doma i vy! Nahrajte video na sociální sítě a v popisku použijte hashtag #HokejDoma.